یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 12 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۰۱:۵۰

پایان لوله گذاری دریایی دومین خط لوله اصلی فازهای ٢٢ تا ٢٤

باشگاه خبری فراساحل: مجری طرح توسعه فاز‌های ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی از پایان عملیات لوله‌گذاری دریایی دومین خط لوله اصلی این طرح خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از  روابط عمومی شركت نفت و گاز پارس، فرهاد ایزدجو اعلام كرد: عملیات لوله گذاری دریایی خط اتصال سكوی فاز ٢٣ طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی به پالایشگاه خشكی و خط لوله ٤ اینچ انتقال گلایكول پالایشگاهی به سكوی این طرح تكمیل شد. مجری طرح توسعه فاز‌های ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی با اشاره به لوله گذاری این خط دریایی به طول ١٠٠ كیلومتر توسط شناور لوله گذار "سی مستر" گفت: این خط لوله ٣٢ اینچی، منابع گازی سكوی ٢٣ را به پالایشگاه فازهای ٢٢ تا٢٤ پارس جنوبی منتقل خواهد كرد. ایزدجو با بیان اینكه عملیات لوله گذاری سكوی فاز ٢٣ پارس جنوبی باتوجه به تغییرات فصلی و در شرایط نامناسب آب و هوایی دریا تكمیل شده است، اظهار كرد: این عملیات به همت گروه‌هایی از متخصصان بخش كارفرما و پیمانكار طرح در وضعیت ایمنی كامل و بدون هیچ حادثه‌ای به پایان رسید.

وی اتصال سكوی اصلی ٢٣ و سكوی اقماری ٢٤B به یكدیگر را از دیگر برنامه‌های بخش خط لوله فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی عنوان كرد و گفت: بزودی عملیات لوله گذاری خط ٢٠ اینچ میان این دو موقعیت به طول ٧.٥ كیلومتر آغاز می‌شود. لازم به ذكر است كه خط لوله نخست این طرح شامل سكوی ٢٢ و همچنین خط لوله میانی این سكو و سكوی اقماری ٢٤A پیش از این تكمیل شده بود. به گفته این مجری طرح، قرار است در هفته جاری خط لوله اول فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی با بهره برداری از سكوی فاز ٢٢ عملیاتی شده و به بهره برداری برسد.



  کد خبر : 6182
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :